۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳

امام جمعه ارومیه:

حوزه و دانشگاه در جهت تنویر افکار عمومی حرکت کنند

حوزه و دانشگاه در جهت تنویر افکار عمومی حرکت کنند

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حوزه و دانشگاه با تلفیق اندیشه های دینی و علمی در جهت تنویر افکار عمومی حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه وحدت و همدلی بین حوزه و دانشگاه مهمترین عامل برای پیشرفت و توسعه روزافزون کشور است افزود: حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال تعالی کشور در صورتی می توانند جامعه را به قله های رفیع برسانند که با تلفیق اندیشه های دینی و علمی در جهت تنویر افکار عمومی حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی که به دنبال تفرقه افکنی و نفاق در بین این دو نهاد مهم هستند، وظیفه همگانی است اظهارداشت: دین مبین اسلام دین برادری و برابری است و در آن قومیت، نژاد، زبان و رنگ بر هم برتری ندارد و بالاترین معیار سنجش انسان تقوی و پرهیزگاری در نزد خداوند متعال است.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد:  روز ۲۷ آذر ماه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شده است که با سالروز شهادت آیت‌الله مفتح مصادف شده ‌و این دو قشر بزرگ و قوی دو بال پرواز اسلام و ایران اسلامی هستند و امید بر آن است که این دو قشر مطابق با فرموده‌های مقام معظم رهبری پیش روند تا بتوان بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کرد.

امام جمعه ارومیه در ادامه اظهار داشت: ایام ولادت حضرت محمد (ص) توسط امام خمینی (ره) به‌عنوان هفته وحدت نامیده شده که این موضوع بین مسلمانان چه شیعه و چه سنی حاکم است و ولادت امام جعفر صادق (ع) نیز در این هفته واقع شده که باید این دو بزرگوار را همانند همیشه نیک بداریم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: پیامبر اسلام (ص) و کسانی که ایشان را به عنوان رهبر خود برگزیده‌اند باید در مقابل کافران سختگیر باشند و در میان خود رحمت را حاکم سازند و این افراد کسانی که هستند که در حال رکوع و سجود رضایت خداوند را جویا هستند و نسبت به خداوند از تقوای بسیاری برخوردار هستند.

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: در تمام دنیا باید اخوت بین مسلمانان را ایجاد و حفظ کرد و در این میان باید به برنامه‌های برگزاری اهل تسنن در هفته وحدت، قبل و بعد از آن غبطه خورد که بیش از یک ماه ولادت حضرت محمد (ص) را به جشن و سرور مشغول می‌شوند و این موضوع باید بیش از پیش میان اهل تشیع مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به بدعهدی آمریکا در توافق برجام و ادامه دشمنی آنان با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: دشمنان نظام و اسلام همواره به دنبال فرصتی برای ضربه زدن هستند و خوش بین نبودن به دشمن همواره از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است.

امام جمعه ارومیه گفت: در موضوع پیروزی نیروهای حلب بر تروریست‌ها، تمامی روشنایی‌های برج ایفل کشور فرانسه برای همدردی با تروریست‌های شکست خورده برای مدت زمانی خاموش شد که این موضوع نشان از دشمنی کشورهای اروپایی و غربی نسبت به شیعیان و دین مبین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: شب یلدا را در پیش رو داریم و همگان تلاش کنیم تا موضوع صله ارحام را بیش از پیش در این شب افزایش دهیم و به دید و بازدید از آشنایان اهمیت بسیاری دهیم.

کد خبر 3851958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha